Vet. och balklänning !

Tjoobba

Idag va vi hos vetrinären med Tralli i sundbyholm/Eskilstuna. Det visade sig att han hade samma skit som förra gången, kotledsinflammation i båda fram. Fast denhär gången va det tydligen ännu värre.. Men det va en kiropraktor där just idag, så vi hade lite tur. Så hon kolla också igenom honom och det visade sig att han hade som "ryggskott" och därför inte kunde bygga muskler i ryggen och därför har han belastat tyngden fel, för mycke på fram, och därför ffår han kotledsinflammation hela tiden. Så först tänkte dom att vi skulle göra samma behandling som förra gången. ' Box/hag vila i en månad smörja in med salva(medecin) och gå med han två gånger om dagen -.- ' . Men när dom hitta ryggproblemet så tyckte dom att vi skulle göra en 'hel kroppsbehandling'. Så vi ska komma dit en gång i månaden när hon kiropraktorn är där så ska hon sätta nålar/masera och laser behandla han, sen får han stå i vanlig hage och så ska vi tömmköra han 4 gånger i veckan så att han bygger upp musklerna i ryggen. Enligt dom ska problemet vara helt borta efter denhär behandlingen, så det va ju lite possetivt!
Fy fan va jag har ont í mina händer och armar nu, han skulle såklart hålla på och stegra sig och försöka dra iväg med mig när vi lasta.. Ajaj tänk 400kilo häst bara vill slita sig, värsta styrketräningen!!
När jag kom hem va jag tvungen att rida Tindra och det gick faktist bra, så nu är jag både slut i mage, ben och armar haha.



Juste köpte min balklänning idag :D:D!!! hade kollat ut den igår men efter som att mamma ska betala den så va jag tvungen att åka dit med henne idag. Hon hatade den XD, men hon som jobba där övertala henne om att jag skulle få köpa den;D Taaack!!



Tänkte på hur mycket man hinner med när man inte går i skolan! har lixom vart i Eskilstuna med hästen och ridit i Järna och shoppat lite saker och balklänning, klockan är lixom bara 7! Ikväll är det Grays :D yheiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0